40 مليارًا ضايعة من الميزانية، 81 مليار دولار ديونًا، مفيش مصانع، أقل شقة في الإسكان بقت بنص مليون، مفيش فرص عمل، السياحة واقفة والاقتصاد منهار والصحة مفيش.. حتى زراعة القصب والقمح والأرز اتوقفنا عنها وهنضطر نستوردها بالمليارات ويبجي كائن هلامي يقول #مع_السيسي_مصر_أقوى اديني عقلك.

بعض إنجازات السيسي.. كما حصرتها سما آدم، في الرد على وسمٌ دشنته لجان قائد الانقلاب عبد الفتاح السيسي الإلكترونية، #مع_السيسي_مصر_اقوي.

وبسخرية كتبت نور: مع السيسي مفيش جنود على الحدود بتموت مع السيسي، مفيش كنائس بتتفجر مع السيسي مفيش مصلين في الجوامع بتستشهد.. فعلا مصر أقوى بفضل التعريض اللي فيها للسيسي #مع_السيسي_مصر_اقوي.

وأضاف الإعلامي أسامة جاويش: #مع_السيسي_مصر_اقوي من ناحية نهر النيل اللي راح، ولا من ناحية تيران وصنافير اللي فرّطت فيهم، ولا من ناحية حقول الغاز اللي باعها اختشوا شوية.

كتبت رانيا منصور: #مع_السيسي_مصر_اقوي من أي اتجاه ؟ اقتصاد منهار حتى التفريعة طلعت لرفع روحنا المعنوية، مفيش دولار عشان مفيش سياحة عشان، مش عارف ينتصر في حرب الإرهاب اللي ورّطنا فيها عايشين على الشحاتة من هنا وهناك، وآخر المتمّة باع جزيرتين وبنتعاير من طوب الأرض ومن اللي يسوى وما يسواش إننا شحاتين.

وأضافت الملكة: مصر قوية بالصرف الصحي اللي مغرق الشوارع والزبالة اللي تحت الكباري، والحرامية اللي واكلين خيرها، والحقوق المسلوبة والشباب اللي ماليين السجون، ولقمة العيش اللي بقى صعب الوصول ليها والأخلاق اللي مش بقت موجودة والدين اللي اتنسى والكرامة اللي اتداست.. مصر تنهار.

وتساءلت “بوسي”: طب حقول الغاز اللي اتباعت بأبخس الأثمان، تيران وصنافير، حق مصر في مياه النيل، تملك الخليجيين أراضيَ بالدولة.. طب تملك ملك الأردن أراضيَ مصرية مجانا كهدية.. طب تهجير سكان سيناء ليه؟؟

 

 

رابط دائم