كتب رامي ربيع:

شن الإعلامي معتز مطر هجوما ناريا على عبدالفتاح السيسي قائد الانقلاب العسكري بعد واقعة المنديل الشهيرة خلال افتتاح كأس العالم لكرة السلة المقامة في مصر.

وقال مطر -خلال برنامج مع معتز المذاع على قناة الشرق- "لأن ربك هو العدل ولأنه أحيانا لا يكون أمامنا إلا انتظار انتقام السماء فكما تدين تدان.. وكل الاتهامات التي اتهموا بها الرئيس محمد مرسي زورا وإفكا وبهتانا تحولت إلى حقائق وواقع مع محجوب عبدالدايم الكبير (السيسي)".

وأضاف مطر "نسيت أقولك فى مصر دلوقتى خصوصا لتكون محمد أبوسويلم لتكون محجوب عبدالدايم زماااان لما مرسى نف فى المنديل الحركة العادية اللى بيعملها ملايين البشر كل يوم قامت الدنيا ومقعدتشى.. وقالك مصر اتفضحت أنقذوا مصر.. وبالأمس وفى افتتاح كأس العالم فى كرة السلة للشباب مناسبة عالمية تنقلها قنوات عالمية الرخيص نف وبعد ما نف عمل مش بس حركة قذرة "لا وشاذة شذوذا صادما" حط المنديل فى كمه.. فضيحة على رؤوس الأشهاد".

وتابع: "سيبك من أنه قاعد بيعلم الجنود وقت ما كان وزير دفاع فكرة مطاطة الرأس وتقبل الإهانة والذل والعفانة.. بل يشجعهم علي حب الحاجات اللي مينفعشي نعلمها ولا لولادنا ولا لجنودنا "طاطي واتهان.. علشان توصل".

Facebook Comments