“#السيسي_عار_علي_مصر” يواصل تصدره ويهزم الذباب الإلكتروني للعسكر

- ‎فيسوشيال

واصل هاشتاج "#السيسي_عار_علي_مصر" تصدر موقع تويتر، بالتزامن مع فشل قائد الانقلاب العسكري عبد الفتاح السيسي وعصابته في التعامل مع استمرار تفشي فيروس كورونا، وتفاقم معاناة المصريين العالقين في الخارج، وتردي أوضاع من عادوا داخل مقرات الحجر الصحي، فضلا عن تفاقم الأزمات المعيشية والاقتصادية.

وكتب أحمد البقري: "في الوقت اللي طالع فيه عمرو أديب يسب المصريين العائدين من الخارج ويقولهم مش عاجبكم القعدة في الحجر اللي فيه صراصير مترجعوش.. ابنه رجع من #لندن تذكرة طيرانه ونزل في فندق عزل 5 نجوم على حساب الدولة.. اعملوا منشن لعمور".

فيما كتب محمد علي: "فشل وخيانة وعمالة وظلم وقتل بالبطيء ولسه بتفكر تعمل ايه تاني في مصر وشعبها، نهايتك قربت يا سيسي.. وشعب مصر العظيم فهم ووعي وعرف حقيقتك، هيا مسألة وقت بس وهتتحاسب أنت وأعوانك يا جبان".

https://twitter.com/AhmedElbaqry/status/1259434235716423680

وكتب سعيد بن ناصر الغامدي: "أنا ضد هذا الوسم #السيسي_عار_علي_مصر؛ لأن المذكور عار على البشرية جميعا!".

فيما كتب أحمد شاورما: "السيسي الكداب: لا والله ما حكم عسكر.. لو عرفت الشعب مش عايزني همشي.. تلاجتي ١٠ سنين مفيهاش غير ميه.. مفيش معتقلين رأي في مصر.. لازم أغني الناس وبعدها أرفع الدعم.. مصر كشفت ضهرها وعرت كتفها.. لن يحدث تصعيد في الأسعار.. شبكه طرق تمسك مصر كده.. ثني عضلات اليد.. كملها أنت".

وكتب أحمد عرابي: "إن هذا الشعب لم يجد من يحنو عليه". فيما كتب أحدهم: "بوق النظام الفاشل طالع علينا وكأنه في طابونة مش في دولة وبيطلع لنا لسانه وبيقولنا إن دي من الآخر بلدهم وإحنا ضيوف فيها يا بوق ناعر أمال فين أكبر جامع واكبر كاتدرائية والرافال والأباتشي والغواصة ومؤتمرات الشباب والقصور وغيرها.. ولاّ دي نغمة وبتستخدموها على هواكم!".

وكتب فهد الشهراني: "لقد تخيلتم عن الشهيد والرئيس الشرعي مرسي وسوف تندمون عليه لوقت طويل جدا.. رحمك الله يا من كنت نصيرا للمظلوم والفقير، ولعنة الله على الظالمين الخونة وكل من ساند السيسي ودعمه".

فيما كتبت أريج: "لأن هذا العميل الصهيوني أتى لتدمير الحرث والنسل ولخدمة أسياده في أمريكا وإسرائيل". وكتب بيبرس: "انتوا لصوص القوت واحنا بنبني بيوت.. احنا الصوت ساعة ما تحبوا الدنيا سكوت".

https://twitter.com4/fahadq6r6/status/1259287991249502209